Pradžia

Naujienos lengvai suprantama kalba

Informuojame, kad įkurta naujienų svetainė, kurioje skelbiamos naujienos lengvai suprantama kaba. Šioje svetainėje sudaryta galimybė sužinoti visas pasaulio naujienas, kurios išdėstytos trumpai ir aiškiai.  Tai gali būti naudinga visiems  – senjorams, užsieniečiams, jaunuoliams, žmonės su intelekto negalia, taip pat turintiems mokymosi sunkumų. Kviečiame apsilankyti Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ projekto „Skaityk lengvai“ internetinėje svetainėje.

Naujienas rasite paspaudė šią nuorodą: https://skaityklengvai.lt/  

 

Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Kas yra Lazdijų rajono savivaldybė?

Lazdijų rajono savivaldybė yra įstaiga.    

Toliau Lazdijų rajono savivaldybę

vadinsime savivaldybe.

Savivaldybė daro daug darbų Lazdijuose.

Ką daro Savivaldybė?

Savivaldybė rūpinasi, kad:

 

  • žmonėms būtų saugu gyventi,

tai reiškia, kad dirbtų policija;

 

  • žmonėms būtų gera gyventi;

 

  • kad veiktų mokymo įstaigos,

pavyzdžiui, darželiai ir mokyklos;

 

 

 

  • kad žmonės gautų teisinę pagalbą,

tai reiškia, kad savivaldybės teisininkas padėtų žmonėms sutvarkyti

įvairius dokumentus,

pavyzdžiui, parašyti prašymą dėl išmokos;

 

 

  • kad mieste būtų švaru;

 

 

 

  • kad žmonės iš savivaldybės gautų pinigų, jeigu jie patys labai mažai uždirba;

 

 

 

 

  • kad veiktų gydymo įstaigos,

pavyzdžiui, ligoninė;

 

 

  •  kad žmonės turėtų kur praleisti laisvalaikį,

pavyzdžiui, sportuoti.

 

 

Apie visus Savivaldybės darbus

galite paskaityti interneto puslapyje.

Paspauskite ant mėlynos nuorodos

https://www.lazdijai.lt.    

Tada Jums atsidarys interneto puslapis.

Jeigu Jums reikia pagalbos,

paprašykite artimųjų peržiūrėti

informaciją kartu su Jumis.         

 

 

 

 

Kada savivaldybė gali Jums padėti?                                                           

 Savivaldybė gali Jums padėti, jeigu: 

  • Jums reikia pagalbos;
  • Jūs turite klausimų apie Savivaldybę;
  • Jus norite parašyti skundą.                                                

Kas yra skundas ?

Skundas yra pasakymas,

kad kažkas yra blogai.

Pavyzdžiui:

  • kas nors blogai dirba,
  • kas nors blogai elgiasi.

Kaip galima perduoti skundą savivaldybei?    

Jeigu Jus norite perduoti skundą savivaldybei,

Jūs galite:

  • Paskambinti į savivaldybę.

Savivaldybės telefono numeris yra +370 318 66108.  

 

 

 

  • Parašyti elektroninį laišką savivaldybei.

Savivaldybės elektroninio pašto adressas yra info@lazdijai.lt.    

  

 

  •     Parašyti laišką paštu.

Ant voko rašykite taip:

Lazdijų rajono savivaldybei                               

Vilniaus gatvė 1

67106 Lazdijai.

  •  Ateiti į savivaldybę.

Savivaldybės adresas yra

Vilniaus gatvė 1.

Kai ateisite į savivaldybę,

savivaldybės darbuotojai Jums

padės parašyti skundą.

Ką reikia parašyti skunde?

Skunde parašykite savo:

  • vardą,
  • pavardę,
  • adresą,
  • telefono numerį,
  • elektroninio pašto adresą. 

Rašykite aiškiai ir suprantamai. 

Skundą būtinai pasirašykite.

Ką daro savivaldybė,

kai gauna Jūsų skundą?

Kai savivaldybės darbuotojai

gauna Jūsų skundą, jie:

  • perskaito Jūsų skundą;
  • pasako Jums, kas bus toliau, pavyzdžiui,

parašo Jums elektroninį laišką.           

Kada savivaldybė dirba?  

Savivaldybė dirba:               

  • pirmadienį nuo 7.45 valandos iki 17 valandos,
  • antradienį nuo 7.45 valandos iki 17 valandos,
  • trečiadienį nuo 7.45 valandos iki 17 valandos,
  • ketvirtadienį nuo 7.45 valandos iki 17 valandos,
  • penktadienį nuo 7.45 valandos  iki 12 valandos 45 minučių.  

Per šventės savivaldybė nedirba.

Dieną prieš šventę savivaldybė dirba

1 valanda trumpiau.

Pavyzdžiui, jeigu savivaldybė

dirba iki 17 valandos,

tai dieną prieš šventę savivaldybė dirbs iki 16 valandos.

Šventės dienos yra:

  • sausio 1 diena,
  • vasario 16 diena,
  • kovo 11 diena,
  • Velykų dienos,

Velykų dienos kiekvienais metais yra skirtingos.

  • birželio 24 diena,
  • liepos 6 diena,
  • rugpjūčio 15 diena,
  • lapkričio 1 diena,
  • lapkričio 2 diena,
  • gruodžio 24 diena,
  • gruodžio 25 diena,
  • gruodžio 26 diena.

 

Teksto originalą parengė Lazdijų rajono savivaldybės

Socialinės apsaugos ir sveikatos skyriaus

asmenų su negalia koordinatorė Eva Kupstaitė.

Tekstą lengvai suprantama kalba parengė

asmenų su negalia koordinatorė Eva Kupstaitė.

Tekstą redagavo Inga Daraškienė.

Tekstą vertino Dainius Mateika.

Vertinimą koordinavo Viktorija Pilibaitienė.

Iliustracijų šaltiniai:

https://arasaac.org/

https://www.freepik.com/

© European Easy-to-Read Logo: Inclusion Europe.

Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.

Daugiau informacijos rasite čia:

www.inclusion-europe.eu/easy-to-read

Informacija atnaujinta 2026-04-03 09:36